Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Klädkonversation.

2009-01-04 16:44:37 i Allmänt

Patrik kollar på några av sina skjortor och frågar:

P: Tycker du att den här är snygg?
C: Ja! Den är lite varautepåskärgårdenochslappa-snygg"
P: Mm. Men den är trasig.
C: Jag kan ta den som chillarskjorta!
P: Varsågod.

Senare:

P: Varför får jag aldrig ha på mig den här skjortan?
C: (Tystnad)
P: Va?
C: Mm. Den är lite för skrikig.

Ännu senare:

P: Vad tycker du om den här?
C: Den där är råsnygg!
P: Mm. (Ser fundersam ut och tänker nog på inom vilka områden och kategorier jag bedömer kläder).

Skriv en kommentar