Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Hopptävling i Stöcksjö.

2009-04-19 12:26:59 i Allmänt

Min vän Emily var i Umeå idag för att tävla idag med Birk. Jag, Elisabeth och Susanne åkte dit som supportrar. Det gick ett sting av saknad genom bröstet när jag såg alla ekipage som tävlade. Det där brukar ju jag göra, tänkte jag. Men tider skola komma, som pappa brukar säga. Just nu har jag varken tid eller råd med häst. Dock har jag och Susanne en plan: vi ska övertala Bjerre (Patriks morbror) att han och Susanne ska köpa en ponny till Maja som jag kan hjälpa till med. Mitt ponnyhjärta är väldigt starkt ska ni veta, och idag saknade jag mest ponnyerna som tävlade igår. Idag var det hästarnas tur och det fanns många fina hästar också att titta på, men det är något speciellt med ponnyer. Jag kommer nog att bli en ponnymamma, och min mamma kommer att bli en ponnymormor. Elisabeth i sin tur kommer att bli en ponnyfarmor och hennes hästintresse har med denna dag ökat markant. Frågan är bara vad min hästallergiske sambo tycker om dessa planer.



Elisabeth var glad och nöjd som fick hålla i Birk.

Kommentarer

http://sofiaopatricia.blogg.se
älskade Birk ;]]

Skriv en kommentar