Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nostalgi!

2008-09-28 17:31:48 i Musik!

Denna eftermiddag har spenderats i i20-skogen tillsammans med min vän Alexandra. Hon var lite rädd att jag skulle villa bort oss, men efter några små stigar hittade vi ut på vägen igen. När vi kom hem bjöd jag på te och spelade lite Svenska Akademien för henne. Nu sitter jag och lyssnar igenom hela skivan, det är en skiva innehållandes mp3-spår så den innehåller flertalet album med bland annat musik som Groundation (som jag ska skriva om i ett inlägg snarast!). Iqulah, Seeed, Don Carlos, bla-bla-blandat och En salig blandning Carolina-musik. Jag höll på att krevera av skratt när "A taste of honey" strömmade ur högtalarna. Fina minnen. Komiska minnen. Jag älskar nostalgi.


Kommentarer

hej. förlåt att jag int ehört av mig, har inte varit på humör. kram
Tack så otroligt mkt för promenaden, det va väl behövligt och skönt!

Jag ser fram emot hinderbanan och mer tedrickande snart:)!
BraBra!:) Jag ser fram emot e väldigt mkt!

Ikväll ska ja & marcus prova hinderbanan, fast de kommer säkert sluta med en vanlig promenad i skogen istället:)!

Puss

Skriv en kommentar