Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fågelnys?

2008-10-16 17:45:56 i Allmänt

Förra veckan när jag stod i omklädningsrummet på IKSU och borstade håret råkade jag nysa på grund av en annan flickas hårbetstyr. En storm kemikalier i form av hårspray kom flygande emot mig och jag nös en tre-fyra nysningar på mitt lite speciella sätt att nysa. Runt hörnet hörde jag en kvinna utbrista:

- Är det en fågel här inne?
Hennes vän lugnade henne: Nej. Jag tror att det var någon som nös.

Kommentarer

Hahaha, du har ett speciellt nys.

Skriv en kommentar