Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Abiit, excessit, evasit, erupit.

2008-10-04 20:21:53 i Allmänt

Vi kan väl ses igen,
jag gillar Stångån på hösten,
när vardagsslunken lagt
sig över torgen.
Då kan man andas igen
och ägna timmar åt att bejaka glädjen
eller begrunda sorgen

Man får välja själv och ta saker som de är,
är det jobbigt att tiden går och att man blir äldre,
eller är det kul att vara med?

Och får du ro då och då bland alla tentor och poäng?
Det är så lätt att gå på,
det är så svårt att stanna upp och gå tillbaka igen, som du vet.

Text: L. Winnerbäck. Bild: Nämforsen, Näsåker.


Kommentarer

FÖRLÅT. Vi får ses i veckan, och sen får vi festa någon helg. Nästa helg är jag här, helgen efter vilhelmina och den 25/26 är det dop i Fjugesta. Men sen lär jag väl stanna en hel del : ) Då ska vi hitta på någonting, när inte nästkommande moment innehåller Nollning som gör att man kommer efter så jävla mycket. PUSS

Skriv en kommentar