Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Just another thursday

2008-04-10 10:34:15 i Allmänt

För ett tag sedan skrev jag att man borde uppskatta sina vänner mer än vad man gör.
Fredrik, som jag känt några år nu, är en sån vän. Han kan man ringa 04.16 och han bara kastar sig på cykeln och svänger förbi. Han kirrar alla mina tekniska fel med diverse prylar. Han är min privatpsykolog och är bland de klokaste människor jag vet. Fredrik drar sig inte heller för att säga precis vad han tycker vilket uppskattas, även om man kanske inte samtycker just vid det tillfället. Dock visar han vägar till andra sätt att tänka vilket i sin tur gör att man får nya perspektiv på saker och ting. Fredrik ställer alltid upp med nybakade bullar, "byggatorn-spel", en promenad, ett samtal, ett öra och en kram. Han är dessutom en riktig jäkel på det här med kunskap om saker och ting. Fredrik kan lite om allt. Och mycket om .. mycket. Passar på att dra in lite smygreklam när jag lix är igång:
Besök Fredriks projekt: http://www.akvarielexikonet.se/

 Fredde i Thailand med sin tigerkompis.
 Här med sin superkamera!

Kommentarer

Kan inte annat än rodna lite inför detta smicker :)
Tack min vän, det värmer att läsa..

Skriv en kommentar