Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Connection.

2008-04-23 15:34:37 i Studentlivet

Dåså. Då var det avklarat. Det jag taggat till för under hela praktiken. Det känns tomt. OCH OERHÖRT SKÖNT. För vet ni en sak? Att få konstruktiv kritik av ett äkta proffs inom ämnet är så värdefullt att jag bara sitter och ler och nickar tillbaka. Metodiklektorn som hälsade på mig hade i sina anteckningar dock skrivit att jag var verbal, så lite pratade jag nog. Efter lektionen och det efterföljande samtalet med min handledare och klassens ordinarie lärare bjöd metodiklektorn mig på fika. Hon tyckte att jag var värd det så jag måste väl se det som ett gott betyg i sig :)

Nu är jag glad. Ikväll ska jag hälsa på Emily, Jocke och Nikki. Ska följa med Emily på US-möte på ridklubben - den saknar jag. Det är roligt att komma tillbaka dit.

Jo, en sak till. Hon som var och besökte mig idag har påbörjat en övertalningsprocess med mig att jag ska söka till en kurs. I så fall läser jag den parallellt med de andra kurserna inom lärarutbildningen. Kanske kanske. Kruxet är att de kräver antagningsprov, alltså ett textprov på något skönlitterärt man skrivit, till kursen och jag vet inte hur bra vän jag är med bokstäverna. Ibland synkar vi och ibland trillar de omkring i mitt huvud och har svårt att falla på plats i någon slags struktur. Kursen heter "Skapande svenska" och är upplagd som en A-kurs och en B-kurs och läses på halvfart.

Kommentarer

fin blogg :)
ha en fin solig och dag! :)
Nej, det vill du inte. Han läser något statistik eller så fick jag veta av en annan korridor.
emma
fick nyss ett sant hara gladjeryck nar jag tanker pa att vi snart ses! :) iiiih! ha en bra helg. e.

Skriv en kommentar