Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Intertextualitet

2007-10-22 16:07:21 i Texter/dikter

Hela livet är ju egentligen som en stor intertextualitet.
När man tänker efter.
Vissa snår är svårare att värja sig från än andra.
Metaforer är ett annat begrepp
man kan kasta sig runt med.
För att inte tala om extradiegetism..
Det är grått idag.
Jag gillar inte riktigt de gråa.
Just det faktum att det är en blandning av svart och vitt
gör mig osäker på var jag vill stå.
Men vissa dagar är man bara mitt i mellan.
Som ett svagt rop i etern.
En tunn länk av ovisshet.
En ohållbar barriär av allegorier i samspråk med tanken.

Carolina Oktober 2007

Kommentarer

Anonym
jag hatar gråa dagar!
förutom de gråa dagar då man kan ligga i soffan under en filt och titta på film eller tv.
Holmsjöbergets Zorro
Gråa dagar är en länk mellan svart och vitt. Så tror jag. Men egentligen har jag väl ingen aning.

Skriv en kommentar