Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Som en sommardröm

2018-07-03 09:39:00 i Allmänt

Låt mig först få skriva om gårdagen. The Real group besökte Vilhelmina och bjöd på en fantastisk konsert under gårdagskvällen. Under dagen var jag även med i en workshop som anordnades av Vilhelmina församling och då repades några stämmor in på en låt och under första extranumret fick vi gå upp och sjunga med dem! Det blir något att berätta för barnbarnen att jag, jag har minsann sjungit med Real group! Hehe! Barnen hängde med under workshopen och jag älskar verkligen att ha dem med för de hänger liksom bara på, det är inga konstigheter. Vidar satt på golvet och lekte och var med och sjöng lite i slutet och Amelia sov sig igenom timmarna. 
Just nu sitter jag nere i köket och äter frukost. Väntar på att sjusovaren där uppe ska vakna. Sedan ska vi gå ut och njuta av sommaren. Idag är Vidar på förskolan. Bara tre gånger kvar nu innan hans sex långa veckor ledighet också tar vid. Eftersom han bara går 15 h/veckan så tänkte vi att det kan vara kul och utvecklande för honom att vara där några pass under sommaren. Appropå utveckling så traskar Vidars språkutveckling på i en rasande takt just nu - så himla kul! Han har ju pratat länge men nu sätter han ihop långa meningar och härmar oss hela tiden. Det kommer nya ord varje dag och vi märker att han tycker det är kul att göra sig mer och mer förstådd! 
Amelia har tagit 3-månaders vaccinet och som tur är klarade hon sig från feber. Hon är mer och mer "med" under dagarna nu även om hon sover största delen av dygnet fortfarande. Hon är en glad och nöjd bebis som mår gott om hon får regelbundet mjölkintag och sova när hon vill, hehe. I helgen som var kom min fina vän Idamari och hennes son Ebbe som nu är 9 månader gammal och hälsade på. Härligt att få kvalitetstid med en kär vän! Vi myste mest på hela helgen och åt god mat. Under lördagen var vi i Nästansjö och hälsade på Emily och hästarna. Vidar sa på vägen dit att han ville rida men väl där nöjde han sig med att klappa hästarna. Storebror och Sofia har också varit hemma i helgen så det har verkligen vara en mysig och rolig helg! Vet inte hur många gånger brorsan blev tårögd, haha! Han har så himla nära till sina känslor vilket jag tycker är fint. 
Odlingarna går bra men nästa år måste vi sätta hönsnät eler någon annan slags inhängnad runt pallkragarna för hönorna går där i jorden och "badar" och sprätter. Vi har redan skördat gurka och zucchini för fulla muggar och igår åt jag och Vidar nyskördad gurka till förmiddagsmellis. Rosen jag planterade (grävde upp från mammas buske) glömdes tyvärr bort mitt i bebisbubblan så den har nog torkat. Får göra ett nytt försök senare! 
Nu ska jag gå upp och titta till det lilla knyttet och sedan gå ut i solen! Hoppas ni får en strålande sommartisdag i livet. 
 

Skriv en kommentar