Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nuet

2017-12-19 21:58:00 i Allmänt

Ser: julstjärnans mjuka sken, min bleka vinterhy och en liten pojke som växer en centimeter per dag. Minst.
Hör: så fina ord från skolans kurator att jag blir alldeles tårig. Jobbet mitt va, så fint och kul men så svårt ibland. 
Känner: sorg när jag ska ringa storebror och skriver "st" i sökfältet och namnet Sten-Åke Berg kommer upp. Fina, saknade svärfar. 
Gör: genomlever de sista skälvande dagarna innan lovet, övar med elever som ska sjunga på julavslutningen, har glöggkväll med vänner, njuter av december. 
Bör: leta reda på den sista av de tolv böcker vi lånat på bibblan, chilla mer, packa inför jul. 
 

Skriv en kommentar