Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Liveuppdatering!

2017-04-27 21:03:22 i Allmänt

Jax äter mat. Vidar sover. Christoffer lagar tjälknul. Major vilar. Jag är nyss hemkommen från kvällens körrep som kändes så himla bra! Var trött när jag åkte dit och kom hem väsentligt piggare. Utomhus tar våren tid och jag längtar så mycket till vi kan börja odla, jag och mamma. Har nog aldrig längtat så mycket efter majvärme som nu. I morgon ska jag arbeta hemifrån för jag har inga lektioner. Arbetar i vanliga fall bara tre timmar på fredagar och eftersom mina elever skriver nationellt prov utgår min lektion. Frågade min chef om det gick bra och det var inga problem! Hon sa: "du har ju förmodligen en hel del nationella prov att rätta". Jo. Så är det!
I morgon kommer storebror och Sofia hem. Hurra! Längtar efter dem! Nu ska jag "förstäda" - ett mycket bra påfund som går ut på att jag plockstädar innan själva städningen i morgon. Allt går enklare då. Livet, lusten, levernet, hej hej!

Skriv en kommentar