Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Supersöndag!

2016-09-18 19:59:00 i Allmänt

Vi har haft en riktigt fin söndag. I förmiddags åkte vi till Dorotea för att umgås med Johanna och Sabitha och småtjejerna Esther och Christelle. Vidar mådde som en prins som fick sånt fint sällskap! Johanna bjöd på scones och te och vi gick en promenad i septembersolen. I kväll har jag sprungit en runda och det var så jäkla skönt. Bra musik, skymning, perfekt temperatur och springglädje. Det allra bästa med denna dag är dock att mina favoriter kommit hem igen, om än bara för en kort visit hemma då de snart far och jagar igen. Vidar log med hela ansiktet och skrattade så härligt när han fick se Christoffer igen.
Hundarna har skött sig jättebra under första jaktveckan och Major utvecklas dag för dag! Han får dock välbehövlig vila varannan dag. Bild: Handsksjökojan, augusti 2015.
 

Skriv en kommentar