Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Och hur blev brödet?

2016-09-12 17:34:00 i Allmänt

Tada! Så här blev bebisbrödet jag bakade i går. Blev tipsad om detta recept av Sabitha. Pappas omdöme var: "det smakar ju ingenting!". Nej. Det är ett bebisbröd. Inget salt. Ingen sötning. Ingen krydda. Inga frön. Det blir som inte så mycket till smak då. Vidar provsmakade i dag och det slank ner. Någon som har tips på pålägg?

Gårdagen fortlöpte med bad för mig och Vidar, hämtning av två nya kompisar (som ska få sig en egen presentation vid senare tillfälle när de acklimatiserat sig), söndagsmiddag hos mamma och pappa och så kom även lillebror ut till byn. Kul att sitta och syskonsnacka på söndagkvällen!
I dag är det världens vackraste höstdag och jag och Vidar åkte in till Vilhelmina där vi gick en långpromenad med Maria och Nicholas. Tycker extra mycket om att vara föräldraledig sådana här dagar! I kväll stundar mer lingonplockning. Måste få ihop så jag kan göra den årliga lingonglöggen, ett måste till jul!
 

Skriv en kommentar