Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Nyårsafton

2016-01-01 19:47:00 i Allmänt

Vi firade nyår hos mamma och pappa och Ludvig och Hanna samt Christoffers bror Kristian var också med. Jag och mamma styrde upp en nyårsdukning på temat "glitter och guld", hehe. Mamma ville ha kvar den röda julduken men jag vann med den vita!
Julgranskulor som dekoration.
Kosta Bodas ljuslyktor som ser ut som islyktor är så fina!
Till förrätt åt vi färsk lax med hyvlad parmesan och citroncest. Sedan hade vi önskat pappas fänkålssoppa så den åt vi efteråt men eftersom den är så magiskt god hann den slinka ner i magen innan jag hann fota...
Sedan hade Christoffer lagat potatiskaka med spenat och vitlök samt älgfilé som han och Jax fixat fram från skog till bord. Jag lagade rödvinssåsen. Mitt enda uppdrag under kvällen, hehe.
Mamma lagade en smarrig lakritspannacotta med skogshallon.
Sedan spelade vi spel och lekte lekar med paus för champagne på tolvslaget (äppelcider för mig, haha).
Vi gjorde även ett tappert försök till att ta en bild. Kristian var fotograf och han fångade när jag hettade på Christoffer som inte kunde vara seriös. Blev en kul bild! Den bjuder jag på!
Tack för en fin nyårsafton. Jag höll ut till 01.45 vilket jag tycker är bra gjort i mitt höggravida tillstånd! I dag har vi tagit det extremt lugnt. Skötbordet är nu ihopskruvat och min kompis Anette och hennes son Max har varit här på besök på eftermiddagen. 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Klara

2016-01-02 - 13:43:20
Alltså wow, er nyårsmeny låter ju divine! Älskar färsk lax! Har aldrig ätit det med parmesan dock, men tänker att gott + gott borde vara supertgott.
Svar: Ja! Inte jag heller men det blev verkligen jättegott! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar