Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mandelgömmor, pulkatur och finbesök

2016-12-21 15:22:04 i Allmänt

I förmiddags bakades det mandelgömmor. De ska serveras med hjortronsylt och grädde - en klassiker som farmor alltid bjöd på till jul och nu bakas det vidare i de där formarna! Mitt i dagen fick vi besök av svärfar och Kristian. Nu har vi precis varit ute på en pulkatur och ska jag tro Vidars blanka ögon är det nu dags för eftermiddagsvila! Hoppas ni har en fin onsdag. Tänk, snart är det julafton!
 

Kommentarer

Det låter väldigt gott med mandelgömmor. Vad trevligt att formarna har kommit till fortsatt användning. Vad mysigt med pulkatur, önska vi också hade snö här!
Svar: Ja, det är kul att använda samma formar som min farmor :) Och ja, snön är otroligt härlig! Nu hade vi ju milt några dagar i veckan så snön är ganska hård men det ska komma mer snö på julafton! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar