Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Söndagseftermiddag

2016-08-14 14:38:00 i Allmänt

Den här regntunga söndagen går i ett långsamt tempo. Jag och Jax har varit ute på en springtur medan Vidar sov sin förmiddagslur i vagnen ute på gården (under uppsikt av mormor och morfar såklart) och sedan beskar jag mitt äppelträd. Under springturen bet Jax ihjäl en liten näbbmus och stod i begrepp att sluka den men jag hann stoppa honom. Fick BÄNDA upp Jax käkar för något "loss" lyssnade han då inte på. Brukar inte vara känslig för möss och råttor men är skadad sedan jag såg en viss scen ur senaste säsongen av Orange is the New black (ni som sett den vet vad jag menar). Rös av obehag. Efter lunch fick jag ett ryck och har äntligen påbörjat målning av vår tv-bänk som jag stört mig på i flera år. Nu sover Vidar sin eftermiddagsvila och jag fikar mackor, nektarin och nyponte. Är konstant hungrig nuförtiden (nej, jag är icke gravid). Jag hade ju en period på någon månad precis i början av amningen när jag var tvungen att till och med äta ett mellis på natten men nu känns det ju inte som att jag kan "skylla" på amningen? Ammar ju bara cirka tre-fyra gånger per dag nu mot för när Vidar var lillspädis och åt 15-20 gånger/dygn... hehe. Håller på med hans bok nu. Han har två stycken "fylla i-böcker" och det är så himla kul att skriva i på de olika raderna med olika teman. I kväll kommer Christoffer hem igen!

Skriv en kommentar