Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Länktips: "Den perfekta bebisen"

2016-08-16 08:43:00 i Allmänt

Måste få dela med mig av en, enligt mig, mycket tänkvärd text. Sandra skriver så bra om föreställningen kring "den perfekta bebisen".
Ett spädbarn är ett spädbarn och måste få vara det. Det enda vi som vuxna kan göra är att möta barnets behov och svara upp till dem. Det går inte att ställa krav på en liten spädis vars enda behov är basala så som närhet, mat, tröst och trygghet. Läs Sandras text och kommentera gärna! 

Skriv en kommentar