Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Septembermorgon

2015-09-10 07:19:00 i Allmänt

Var tvungen att ta med kameran ut och ta några bilder på morgonens ljus ute på gården. Helt fantastiskt. September är en av mina absoluta favoritmånader.
Kolla dimman! Här ser ni mitt äppelträd som jag planterade sommaren 2011. Det måste beskäras ser jag nu. Någon som har tips kring beskärning?
Det blir inte många och heller inte stora äpplen - men några äppelkartar växer för fullt!
När jag var ute passade jag på att plocka in vinbär så nu ska bebisen få C-vitamin till frukost! Ha en fin torsdag!
 
 
 
 

Kommentarer

Håller med, september är allra bäst!

Therese Bjärstig

2015-09-11 - 12:57:00
Verkligen underbara foton säger jag som liksom du älskar september! Och ang järnbrist så hade ajg samma problem, men jag tålde inte järntabletterna så jag åt blodpudding, leverpastejmackor, leverbiff, leverstuvning tills det stod ut ur öronen, men vad gör man inte för den lill* man har i magen. Dessutom hade ajg alltid spenat i salladen och försökte dricka nässelpulver, men där gick min gräns ;-P Tror även att blutsaft ska vara bra, men vet ej om den är ok då man är gravid. Hoppas iaf du får bukt med järnvärdet så du får känna dig pigg och energisk. Själv är jag superspeeedad, varit och skjutit några serier nu på lunchen och plockar nu med knivar, pejl, radio osv då jaktstarten för min del är i morgon och jag får byta av Magnus och ta Bus en vecka nu :-) Härligt! Önskar dig en toppen helg! KRAM

Skriv en kommentar