Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mina nya kompisar

2015-09-08 21:04:00 i Allmänt

Säg hej till mina nya hönor! Den svarta är en Ölandshöna och den svartgråvita är en Plymouth rock. De är tre månader gamla och kommer från Dalasjö, från en annan kvinna som också har höns och fick ett helt gäng kycklingar i början av sommaren. De är väldigt tyiga av sig och vill följa med överallt. En dag satt en höna vid Christoffers bil som att den ville följa med på äventyr, hehe.
Gott med hallon!
Major har också en ny kompis, fast en död sådan. Christoffer har spårat med honom i kväll och det gick bra!
En del av min sockerärtsskörd, rikedom! Nu gäller det bara att komma på vad jag ska göra av allt. Tips, någon?
Nu har jag suttit och pluggat i drygt två timmar och är så där skönt "hjärntrött" som man kan bli av mycket intryck så nu ska jag förpassa mig till sängen och läsa skönlitteratur, bästa avkopplingen.
Ps: Var hos barnmorskan i dag. Bebisens hjärta tickade på för fullt (börjar bli nyfiken på vem som bor där inne) och mina värden var bra. MEN. Järnvärdet hade sjunkit igen, trots medveten kosthållning innehållande extra järn och intag av järntabletter :(
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Jessica
Italiensk biffgryta👍
Svar: Tack för tipset! Ska kolla upp det! :)
Carolina Lidström
Svärmor
Du ska få svartvinbärs juice av oss. Thomas har tillverkat. Bra för att få till järnvärdet :)
Svar: Tack snälla ni! Kram!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar