Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Frid i själen

2015-09-27 19:15:00 i Allmänt

Den här helgen var verkligen precis vad jag behövde. Lugnt tempo, massa god mat, socialt umgänge, skogspromenader och vila. Har insett att jag behöver trappa ner en aning på mitt vanligtvis höga tempo. Hösten känns som en bra period att gå ner i varv och särskilt nu när jag har en liten person som stjäl lite av min energinivå. Jag funderade i dag på min hundpromenad och kom fram till att jag ska planera in kvällar mitt i veckan då jag inte gör något annat än att bara vila. Det kanske blir en utmaning för en rastlös själ som min men jag ska se det som en utmaning (och framförallt en investering inför det som komma skall) och då blir det genast lättare för tävlingsmänniskan i mig, hehe.
I förmiddags styrde jag upp amerikanska pannkakor! Så gott!
Massa goda och onyttiga tillbehör, haha!
Till middag i dag lagade jag något som ni måste prova. Gör frikadeller (alltså lite större köttbullar som får gojsa ihop sig i tomatsås) av älgkalvsfärs och laga en tomatsås med vin och massa annat gott som får puttra minst en timme. Koka spaghetti och strössla på massor av persilja och njut alltsammans i en stor gryta a la´ Lady och Lufsen. Mitt söndagstips! Älskar att jag äntligen fått upp min bak-och matlagarglädje igen som legat i dvala under den första delen av graviditeten då jag mest var sugen på fil... Åt naturligtvis varierat då med men hade ingen inspiration att testa något nytt, men nu! Äntligen!
 
 
 

Kommentarer

Maria

2015-09-27 - 20:20:43
Det ser jättegott ut...
Maria

Skriv en kommentar