Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Grönsakssoppa och varma scones

2015-06-01 17:41:00 i Allmänt

Fick ett ryck och bakade scones till soppan jag gjorde till middag. Tog alla grönsaker vi hade i kylskåpet (vitlök, tomater, körsbärstomater, rödbetor, morötter och en halvgammal broccoli och hackade alltsammans, slängde på nån liter vatten, ett paket krossade tomater och lät allt koka i 25 minuter. Sen mixade jag soppan och serverade den skållhet - precis som jag vill ha soppor! Här regnar det fortfarande och jag bävar för att gå ut i regnet och utställningsträna Imra inför Vännäs-utställningen den 14 juni. Ska också städa i hönshuset. Börjar med hönshuset och avvaktar regnet, tror jag. Ha en fin månagkväll!
 

Kommentarer

Skriv en kommentar