Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

God sommarsaft!

2015-07-07 08:05:00 i Allmänt

Har läst om att man kan göra saft på svartvinbärsblad och citronskivor och att den ska smaka nästan som fläder. För en fläderälskare som mig var det lätt att fatta beslutet att prova att göra saften. Jag googlade fram ett recept och körde igång. Du behöver svartvinbärsblad från buske fri från vägdamm och annat skräp, citroner, citronsyra, vatten och socker. Sedan är det bara att blanda ihop blad med citroner och låta det andra koka upp och blandas i. Därefter ska hela härligheten få stå svalt i fem dagar för att ... eh. Vet ej. Kanske något med att smakerna ska sätta sig? Mvh/amatörkock. När den är klar smakar den sommar och ska bäst förtäras i skuggan med en bok!
 

Kommentarer

Du får återkomma sen med hur det smakade.. fem dagar låter som en lång tid att vänta, men då kan det väl inte bli annat än gott?
Svar: Det smakade supergott! Fräscht och syrligt! Påminner mycket om fläderblomssaft :)
Carolina Lidström
Fläderblomssaft ska stå lika länge så det är inget knasigt! Låter väldigt gott :D

Skriv en kommentar