Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Lugn torsdagkväll

2015-12-10 21:20:00 i Allmänt

I kväll när jag kom hem var jag helt slut på efter jobb som avslutades med luciagenrep till 17.30. Hade sammandragningar så det kändes helt otänkbart med en runda med hundarna så efter maten tog jag ett långt bad och sedan fikade vi svärmors tunnbröd med julskinka och senap. Mysigt! Christoffer har bakat chokladbiskvier så vi lyxade också med en biskvi var. Känner fortfarande av sammandragningarna men de är lite lugnare nu. Nu är det bara sex arbetsdagar kvar innan jullov och föräldraledighet så det måste jag klara av. I helgen åker vi till Östersund för att hälsa på Christoffers syskon. Det ser jag fram emot!

Kommentarer

Men åh, så mysig kväll! Ser precis ut så som jag tänker mig att de mest härliga kvällarna i december ska se ut :)

Minus sammandragningar då såklart. Igår när jag nös kändes det som att hela min mage slets isär. Haha det låter så sjukt men det var en helt sjuk smärta. Har du varit med om det?
Svar: Ja, sådana kvällar ska jag ha massor av nu när jag går på jullov och sedan föräldraledighet, hurra! :)
Haha, AJ! Det låter ju helt galet! Nej, inte så. Det känns mer som att magen blir stenhård, spänd och att jag inte kan "räta ut den" utan jag får gå som en liten krokig gumma :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar