Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Julen 2015

2015-12-28 10:55:00 i Allmänt

På väg upp till Raja stannade vi till hos Mikael och Katrin och deras barn och hundar. Vi skulle fotografera denna herre, Fast, som förhoppningsvis ska paras så småningom. Vi hann också med fika och barnprat, hehe.
När vi kom upp satt en mystisk tomtenisse på kökssoffan...
Thomas hade pysslat ihop en fin julkrans att hänga på dörren.
Ultimat julaftonshimmel!
Älskar detta ljus!
Traditionsenlig fotografering. Haha, lägg märke till Major!
Syskonskaran Berg.
Lilla kusinbarnet Noomi med morfar Anders.
Bebismys! Kan inte förstå att jag och Christoffer snart har en sån där liten gobit.
Och så kom tomten till slut
till Wilmas stora förtjusning!
Jullovsbus på sjön!
Skönt att sträcka på benen och springa fritt!
 
Kristian åkte skidor med Jax. När Major såg att det var pappa Jax som kom blev han överlycklig!
Pysseldags.
Och så speldags! Älskar spel.
Så var denna julhelg slut. Den var mysig, lugn och rolig. I dag visar termometern 21 kalla minusgrader så jag måste fylla på med varmt vatten hos hönorna så de klarar sig. Ska också passa på att gå ut nu när solen är framme en kort stund. Sedan blir det kojdag för mig och hundarna! En bok, en yllefilt och massa te känns som en bra plan.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar