Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Decembertisdag

2015-12-29 22:09:30 i Allmänt

Vilken bra dag det här har varit. Jag har tränat lydnad med Imra tillsammans med Maria och Väjja. Sedan hämtade jag hem blommor och lite andra pinaler från jobbet följt av handling. När jag kom hem var jag frusen och trött så då gjorde jag varm choklad på mitt specialrecept: 70 % choklad och kardemumma! Efter det slocknade jag under yllefilten en timme. I kväll har byns årliga marschallvandring gått av stapeln och det är alltid lika mysigt att träffa bybor och prata. Nu är det natti för i morgon kommer våra grannar hit på julfika! 

Skriv en kommentar