Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Ägglycka

2015-08-30 20:41:00 i Allmänt

Att gå till hönshuset och hämta detta. Lycka i sin renaste form. Mina hönor lever ett skönt liv där de får gå ute och picka och leta mask om dagarna. Äggulan i äggen de lägger är helt gyllengul av gräset de betar. Jämförde färgen med ett köpeägg från burhöns och färgskillnaden är enorm! Att skaffa höns är något jag är så glad att jag gjorde.
 

Kommentarer

Åh vad jag längtar tills den dagen jag får plocka in mina ägg! Håller tummarna att vi kommer igång med hönshus nästa år!
Jag blev fortsatt sjukskriven, så jag har all tid i världen. Bara att höra av dig när det passar. Kram
Det här är verkligen min dröm! Har varit hos min mormor i några dagar och passat hennes höns. De är nio stycken och äter havregryn ur händerna på mig. Kommer till mig och pratar så fort jag visar mig och låter mig plocka alla varma ägg de lägger. VIlken lycka, jag önskar bara att den var min vardag och inte något jag får uppleva en vecka om året.
Härligt med egna höns. Tycker personligen att alla affärer borde få förbud att sälja ägg som inte är KRAV märkta

Skriv en kommentar