Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Pappa lagar mat

2015-04-12 10:15:00 i Allmänt

Jag är lyckligt lottad med en pappa som älskar att laga mat och dessutom är riktigt duktig på det. I går bjöds vi på middag och till förrätt fick vi musslor med brynt örtsmör.
Ett bröd med två sorters ost inbakat i brödet. Pappa är en sådan som ställer sig och bakar bröd kl. 21.00 på kvällen. Mysigt!
Entrecôte som smälte i munnen tillsammans med primörer så som vit sparris som jag avgudar.
Slutligen citrontarte som matchade påskdukten. Som att äta på en fin restaurang!
 
 
 
 

Kommentarer

Vilken fantastisk pappa du måste ha som kan laga sån mat! Vilken lyx med musslor och entrecôte!

Sandra Lundin

2015-04-13 - 08:25:17
Men shit, ser ju helt ljuvligt ut! Vill också bli bjuden på mat av någon som är värsta mästerkocken ;)

lovisa

2015-04-14 - 17:43:23
sicket lyxlir! äkta gött med två sorters ostar i, inte på utan i?!?, brödet!
Svar: Ja, det var ett nytt recept han testade, väldans gott!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar