Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Fortbildningsdagar i Umeå

2014-10-28 21:33:00 i Allmänt

Glad tjej och glad Peder Karlsson efter en extremt rolig dag där vi fick sjunga mycket och lära oss en hel massa om nya forskningsrön gällande körsång och körsångsmetodik. vi fick även praktisera sångteknik genom fokusområdena klang, rytmik, frasering, intonation samt kommunikation. Vill uppleva hela dagen igen och hänga med alla sköna musikskolekollegor i länet och främst med Peder!
Efter guidad visning på Guitars (otroligt häftigt ställe som ni bara måste besöka, extra roligt för musiknördar - Acke, du skulle älska det!) kom vi till hotellrummen på Hotel Winn pch bortsett från alla lyftkranar (som jag gjorde mitt allra bästa för att inte få med på bild) i byggmeckat Umeå njöt jag av utsikten. På kvällen åkte jag hem till Anna som hade avskedsfika eftersom hon flyttar till Kalmar. Har ingen bild från kvällen men jag vill bara säga en sak: Anna, du kommer att fixa Kalmar och det nya jobbet galant. Vännerna hemma finns kvar. Ha ingen separationsångest utan nu är det din och Roberts tur att köra all in och målet är inte resultatet utan resan dit (mammacitat, hehe). Ring ofta och när du vill - du vet att min gungstol alltid längtar efter en bokälskande Anna som pratar ännu snabbare än mig!
I dag har jag varit på universitetet på Språkfestivalen och vid Svingen möttes jag och min forna pluggvän Ida upp! Jag och Ida läste svenska tillsammans och hade många roliga stunder tillsammans med vår andra kompanjon Jessica. Tillbaka i Humanisthuset (som renoverats sedan min tid) fick jag ett enormt vidareutbildningssug trots att det bara gått drygt tre år sedan min gymnasielärarexamen, hehe.
Tror jag måste söka denna kurs! Vill förkooooovra mig! Älskar att lära mig nya saker och fördjupa mig.
Eller kanske denna kurs? Eller båda?! Längtar till klockan slår morgon igen så jag får åka till jobbet och sätta alla nya kunskaper i praktiken i min planering för den fortsatta terminen.
Appropå språk. Vet ni var pappa var någonstans förra veckan? I Stockholm på SPRÅKRÅDET. Hej hej avundsjukan. Har knappt hunnit träffa pappa sedan dess då både jag och han varit bortresta men pappa, du ska få rapportera alla detaljer till mig.
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar