Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Huggarmiddag!

2014-05-29 10:16:00 i Allmänt

I går bjöd mamma och pappa oss på "Huggarmiddag" för att fira att vi arbetat klart med vindfällena i skogen.
Förrätt: rökt lax, kräftstjärtar i krämig sås, salladsblad och gräslök från gården.
Mellanrätt: krämig och extremt god kronärtskockssoppa (himlen) med örtcrostini.
Huvudrätt: Fläskytterfilé med vinägrett och rotsaksgratäng.
När vi tittade ut såg vi detta.
Underbara gård. Det var en fantastisk kväll i går och när kvällssolen lyste genom de klorofyllgröna bladen slogs jag över hur glad och tacksam jag är över att kunna bo här. Ingen trängsel, ingen stress, bara lugn och ro och frisk luft. Tack för det.
Efterrätt: mintchokladkladdkaka med skogshallon från i fjol och till det pappas goda svartvinbärslikör.
Världens bästa föräldrar. 40 år av kärlek - det ni! (Haha, pappas min... ).
Nu ska vi ut på gården och RENSA och SLÄNGA saker! WEHOOOOOO! Mitt bästa!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-05-29 - 19:49:21
Wow vilken huggar middag! Men när jag tänker huggare så såg jag kolbullar å stekt fläsk framför mig, inte dylik gourmet mat, tror man ska slå sig på huggar brachen om så flott och god mat serveras ;-D Hoppas du/ni har haft en bra rens- och röj dag så du fått ladda dina batterier på avfallstationen *ler* Soliga kvällskramar!
Penélope
ALLTSÅ JAG BLIR SÅ AVIS PÅ ALL GOD MAT NI ÄTER HELA TIDEN! Jag kommer förresten bo i Dalasjö i några nätter framöver så vi kanske stöter på varann :)
Svar: Du får komma förbi på en smakbit nån gång! :) Ja, vad kul!
Carolina Lidström
KKVL
Känner en extremt stark hemlängtan just nu :) Vilken fin middag ni styrde upp!
Svar: Kom heeeeem! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar