Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Snömannen

2014-02-10 17:59:01 i Allmänt

Det har snöat hela helgen och hela dagen idag och eftersom det blåser och är "blia" så blir snön hårt packad. Vi har investerat i en mycket bra sak: bonden i byn skottar vår gård med sin traktor - mycket väl spenderade pengar. När det snöar så här hinner han dock inte hålla efter överallt och eftersom vi bor på en backe driver det igen väldigt fort på vissa ställen av gården.
Christoffer är ute och kör med snöslungan just nu och han ser ut som snömannen! Haha!
Själv kokar jag hjortronsylt så jag kan äta det till filen (enbart fil är väldigt äckligt, särskilt om det är det enda man ätit på ett dygn snart). Blir hemma i morgon med, enligt 24 timmars-regeln, och så hoppas vi på att jag bättrar på mig fort!
 

Kommentarer

Anette
Krya på dig och sedan är det 48 timmars regeln som gäller vid magsjuka, alltså hemma 48 timmar efter sista symtom(alltså helt pigg i 48 timmar innan man ska ut bland folk igen), för att inte riskera att smitta andra. :-) Stort lycka till på tävlingen också! Kram Anette
Svar: Okej, tack för rådet! Börjar bli nervös för tävlingen nu.. men som sagt: man måste ju börja någonstans.. kan ju inte bara tävla på hemmaplan :) Kram!
Carolina Lidström

Alina

2014-02-11 - 08:55:17
hoppas du får en grym dag! =) kram

Skriv en kommentar