Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kontakt.

2014-02-03 19:06:00 i Allmänt

Just inkommen från lydnadsträning.
Nu börjar tävlingen i Umeå närma sig! Den 15:e februari ska vi tävla och om det kännd då som det kändes i kväll går det nog fint! Det är en underbar känsla när jag får den där KONTAKTEN med Imra. När hon svarar på alla kommandon och VILL göra rätt. För att inte tala om hur det känns när hon tittar på mig med de där bruna ögonen och lägger huvudet på sned. Krukorna använder vi som koner. På bilden kan ni se vår startposition (försöker ju öva på att hålla mer fokus under momenten och då känns det bra att ha en plats att utgå ifrån) och så placerade jag ut några "koner" över gårdsplanen också för att träna på skarpa svängar i det fria följet. Börjar längta lite till tävlingen nu!
 

Kommentarer

sv: Tack!

Lycka till med LK1, finns typ inget roligare än att tävla :D
Du verkar duktig på träning med hundarna! Dela gärna med dig med lite tips på hur ni tränar!
Svar: Försöker så gott jag kan i alla fall! :) Absolut! Det kan jag göra! Ska knåpa ihop ett inlägg som kommer framöver!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar