Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jax i Rättvik

2014-08-11 09:01:00 i Allmänt

I helgen har Christoffer och Jax varit i Rättvik från fredagmorgon till i gårkväll. Jax ställdes ut både under lördag och söndag och fick CK båda dagarna och i går vann han championklassen och blev fjärde bästa hane av totalt 20 hundar i konkurrensklassen. När han kom hem i går gick han direkt upp och lade sig på mattan i biblioteket för att hämta sig efter helgen (Jax alltså, vore ju märkligt om C hade gjort det).
Här är en av de första gångerna jag träffade Jax och Christoffer. Jax är en så gosig hund och blir han klappad så kan han sitta så i timmar. (Golvet.. hjälp. Tur att vi lagt nytt golv nu!).
 
 

Kommentarer

Jag ska köra bil till Umeå och flyga därifrån! Ska fara tillsammans med några kompisar där. Såg du mitt mail? Kom precis på att jag kanske mailade till din jobbmail? ;)

Therese Bjärstig

2014-08-11 - 18:07:29
Kul! Grattis till C och Jax för än fler framgångar!!!

Skriv en kommentar