Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Jax första kull!

2014-04-27 10:00:00 i Allmänt

I går hälsade vi på hos Jax första kull som han fått tillsammans med Jaktvollens Tupu efter parning i januari. Fem välmående valpar blev resultatet fördelat på två hanar och tre tikar och alla valpar var tingade redan innan de föddes. Jag fick en egen liten kameraassistent.
Hela kullen undersöker den spännande omgivningen.
Christoffer med sin favorit som han kallade "JJ" (Jax junior) eftersom den här lilla parveln var jättelik Jax när han var liten.
Ni ser ju.. Christoffer kunde inte slita sig från JJ. Kristian följde också med. Uppfödaren Eric (Reces kennel) bor i Lit utanför Östersund så vi passade på att även hälsa på Christoffers syskon som alla bor i Östersund.
Det var så svårt att åka därifrån och lämna de här fina charmtrollen som var så lekfulla, nyfikna, stabila och fina i temperamentet. Vi hoppas på en lyckad framtid för de här fem små liven!
De bodde otroligt fint precis vid älven i ett stort hus byggt på 1860-talet.
På hemvägen passade vi på att svänga förbi Christoffers gammelmoster (som visserligen inte är så gammal men) Solveig och hennes man Egon och så stannade vi hos Mikael och Katrin och barnen där vi fick middag! En mycket fin lördag!
 
 
 

Kommentarer

Therese Bjärstig

2014-04-27 - 19:30:32
Åhhh så fina kort på Jax avkommor! Du är duktig med kameran! Å även skoj att få glimtar från er till synes jättetrevliga påsk! Dessutom ser jag att ett stort grattis är på plats i efterskott, du verkar fylla på ett datum då många fyller år, min svägerska å grannbarnet delade din dag så även här firade vi med tårta. Ha det gott, och hoppas du njutit av solen i dag så batterierna är laddade inför kommande vecka! KRAM
Svar: Tack för din fina kommentar! Ja, påsken var helt underbar! Synd bara att det tog slut så fort! Ja, min födelsedag delas av många, vi tillverkades ju under semestermånaden ;) Hehe! Kram!
Carolina Lidström
Penélope
Men guuuuuuuud! Jag tror jag dör. Underbara varelser!

Skriv en kommentar