Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

You’re gonna rise up singin’!

2013-05-01 20:43:00 i Musik!

Är nyss hemkommen efter en tre timmar lång spelning med det kära jazzgänget. Det var en söt farbror där som kom fram till mig, och Cecilia som spelar alt- och tenorsax:
- De ä ju så roligt då´n ungdomen håll på ve musik å sjung och spele!
Vad kan man annat göra då det är så roligt?
I morgonkväll ska jag också pyssla med musik, då har jag nämligen en projektavslutning som utmynnar i en sångkonsert med mina sångelever.
Tid? 19.00 Plats? Tingshuset, Vilhelmina Pengar? Inga alls, det är gratis! Hur? Vi sjunger och spelar helt enkelt. Jag ska väl bjuda på något mellansnack också, det ser vi då. Om andan faller på (det brukar den, jag gillar att prata).
Så, kom dit och njut av musik i den vackra majkvällen!

Skriv en kommentar