Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Tisdagsmusik.

2013-05-21 16:08:00 i Allmänt

Det är så kvavt överallt och jag tror att det blir åska snart. Den här våren har gått så himla fort. Jag vet inte var tiden tar vägen. Förmodligen tickar den på utan att man inte riktigt tänker på det, man gör så mycket annat. Även fast jag tänker mycket på tiden i vanliga fall har den under denna vår legat i periferin. Om en månad går jag på semester. Galen tanke. Här sitter jag och lyssnar på musik och jobbar det sista för den här dagen (med paus för detta inlägg och jag ska ju tipsa om musik så jag anser att jag bara gör mitt jobb som musikinspiratör...). Ni får denna kvava tisdag en akustisk version på Billy Idol´s gamla klassiker:

Skriv en kommentar