Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Den direkta tillfredsställelsen.

2013-05-20 20:34:00 i Allmänt

I kväll har jag målat det sista varvet på fönsterlisterna. Det finns inget som är så rogivande som att måla (obs: hit räknas ej väggar, det är sjukt drygt). Att måla möbler och små pinaler är kul! (Min sura min till trots - jag ser ut så där när jag är avslappnad). Att dra på sig någon gammal skjorta, nedfläckade byxor och gamla springskor och ställa sig och måla skänker ett lugn till kroppen,  Jag tror det har något att göra med att man ser resultat på en gång. Det går fort. Det blir en skillnad som syns. Det ger en direkt tillfredsställelse.

Kommentarer

Pappa
Den där skjortan påminner starkt om min favoritarbetar skjorta som jag småletade för en tid sedan.

Skriv en kommentar