Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Sådana där det knyts band till.

2013-06-10 22:33:00 i Allmänt

Nio tjejer, nio helt olika personligheter. Nio tjejer som varit i min svenskaklass, i en av mina musikgrupper och två av dem har jag dessutom haft som sångelever i två år. På fredag tar de examen och börjar gymnasiet till hösten. Jag undervisar många elever, men de här nio tjejerna har jag knutit nio speciella band till. I kväll var de här och hälsade på. De hade pratat om det så länge så nu bjöd jag hem dem till mig. Vi fikade, pratade, gick rundvandringar och spelade kubb. Hösten blir inte samma utan dem.
 

Kommentarer

Det var jätte mysigt Carolina och du bodde jätte fint verkligen! Vi alla kommer sakna dig!!

Skriv en kommentar