Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Livet ur mobilen

2013-06-24 10:43:26 i Allmänt

Årskurs 1 i Saxnäs hade tema "Allemansrätten" en vecka.
Bakade lite!
Har blommor i fönstren i musiksalen (det blir mycket roligare då) och den här blomman verkar trivas bra!
Jag och min elev Nelly var helt lika en dag! Hahahahaha!
Den här tjärnen springer jag ofta förbi. Idyllen.
 
Jag: Åh, titta här vilka fina grånade pinnar! Undrar vad man kan göra med dem? Kanske någon fin installation?
Christoffer: Man kan elda dem!
....
Grannarnas hund Axa har en skön sovstil.
Ida och Emma fixar studentalbum till Johan.
Vi var på 50-årsfest i Nordansjö som måste vara en av Vilhelminas vackraste byar! Nere vid vattnet väntade jag på att Too-ticki skulle komma gående, det ser ju precis ut som hennes ställe i Mumindalen! /Mumin-nörd.
Blev bjuden på finmiddag hos Ingela - sista delen i Halv åtta hos mig-temat och i höst börjar vi om igen!
Spelade Ultimate med kollegorna.
Säg hej till mina nya kängor!
Vår chef Nisse gick i pension och vi gjorde "Nisse-tolvan", haha! Vet inte riktigt hur jag tänkte på fråga 3....
Sparar alltid extra fina, bra och speciella elevarbeten!
När jag fick sommarlov i torsdags fick jag de här blommorna av Christoffer. Han vet hur man jobbar, hehe.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Skriv en kommentar