Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Kultur på liten ort.

2013-07-13 09:59:43 i Allmänt

I gårkväll sjöng jag på Öppen scen som anordnades i anslutning till Hembygdsdagarna. Under kvällens lopp spelade ett 30-tal lokala musiker i ungefär tio olika konstellationer och ibland hoppade bandlemmar mellan band också. Det värmer ett musik- och kulturhjärta att det går att ordna sådana här tillställningar i en så pass liten ort som Vilhelmina. Jag är stolt över att ingå i en kärna av ett brinnande kulturintresse och stolt över att vara en del av framtagandet av fler unga musiker som får hålla på med något av det roligaste jag vet - musik!

Skriv en kommentar