Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Januarilördag.

2013-01-12 10:19:17 i Allmänt

I morse vaknade jag upp till en smällkall januarilördag och en röst som är totalt obefintlig.
Storebror ringde och sa: "men harkla till dig!"
Jag sa (eller försökte): "jag kan inte!"
 
Blev arg över detta. För kallt och ingen röst, klingar dåligt med dagens planer! Men så tittar jag ut och blir hänförd över hur vackert det är. Det är fascinerande att aldrig kunna se sig mätt på det här. Nu känns det bättre. Dessutom: ingefära - som jag alltid tjatar om - det är nog röstens bästa vän. Kanske kan jag prata lite idag i alla fall.
 
En utsikt man inte kan bli arg på.
 
Ha en fantastisk lördag!
 
 

Kommentarer

Monika Helena
Här kommer en krya-på-dig-hälning från mig.
Jag dricker varje morgon kamomillte med färsk ingefära som jag skär i bitar och sedan får ligga och dra. Är, peppar, peppar, sällan förkyld.
Hang in there sweetcheeks! Puss

Skriv en kommentar