Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Saker jag tycker om vol 2

2013-02-26 21:46:45 i Allmänt

Nu i februari då sommarfräknar och nakenbad är långt, lång borta måste man tänka extra mycket på saker man tycker om. Jag har skrivit en sådan lista förr som jag publicerat på bloggen. Här kommer ännu en!
 
- Hundar som springer fort, fort över en snöbeklädd lägda och snön yr runt tassarna.
- När man frågar någon något och personen i fråga blir tyst en lång stund för att sedan svara klokt och eftertänksamt.
- Skratta så man kiknar!
- Köra bil och lyssna på musik. Åh, mitt bästa!
- Bada badkar.
- Gå barfota på grusväg trots att det gör ont men det är ju sommar så vad gör det.
- Gunga och må lite illa men ändå göra mer fart.
- När personer man tycker om tittar på en "under lugg".
- Få presenter! Haha! Älskar att få saker!
- Fina händer!
- Fina händer som stryker en på armen så man blir varm.
- Skrattrynkor.
- Att bli "ägd" på ett intellektuellt sätt så man börjar skratta och känner att man får mothugg.
- Öppna ytor.
- Te.
- Att bli medräknad.
- När man har röst/sångflow.
- Att skriva klart något man lagt ner mycket tid på och få beröm som stannar kvar längst in i magen.
- Att få ett förtroende.
- När någon tror att man klarar av något som är svårt och krävande.
- Att få DEN DÄR blicken. 
- Människor som gör istället för att snacka en massa om saker det ändå inte blir nått av. 
- Att bli tillfrågad om något för att personen i fråga bryr sig om ens åsikt/tanke/ståndpunkt.
- Att vakna jättetidigt av solen som lyser in i sovrummet.
- Ett riktigt bra träningspass!
- Att få orden: "Vi uppskattar verkligen allt du gör" kring något man kämpat för och med.
- Lust att lära!
- När någon drar ut ens hårsnodd och rufsar till håret.
- Sommarnätter.
- Gnistriga vinterdagar.
- Hundar som spanar ut genom fönstret.
- Att ligga i min kökssoffa och blogga.
- Människor som spontansjunger högt i mitt kök.
- När häggen på min gård slår ut.
 
Juni 2012.
 

Skriv en kommentar