Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Middag

2013-02-07 20:26:00 i Allmänt

Igår hade jag en liten bjudning för några kollegor. Som välkomstdrink fick de en blodapelsindrink.
 
Mitt runda, lilla slagbord som rymmer fler än vad man kan tro!
 
Förrätt: trattkantarellsoppa med sesamknäcke och västerbottensostsmör.
 
Huvudrätt: skaldjursrisotto med fänkål och saffran.
 
Vi hade så himla kul under kvällen. Så mycket vishet i dessa kvinnor, minsann! Jag, som är yngst, sitter och suger i mig så jag kan bli lite klokare!
 
Här ska det vara en bild på efterrrätten, chokladfondant med hallon och passionsfrukt, men eftersom jag - som är så glupsk - inte hann fota den innan den lämnade tallriken så nöjer jag mig med att säga: tack för kvällen! Jag ser redan fram emot nästa middag!
 

Kommentarer

Alltså. Jag tror på riktigt du kan vara det bästa som hänt hembergsskolan på hur länge som helst. Blir glad bara jag tänker på det. Puss
Svar: Äsch, haha, gör bara mitt jobb :) Men tack! Alltid fint med uppskattning! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar