Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Omtanken

2013-08-22 07:04:13 i Allmänt

En av Christoffers finaste egenskaper är att han är väldigt omtänksam. Följande konversation utspelade sig under gårdagskvällen:
Jag: Jag såg en jättefin kjol idag som jag tror jag ska köpa! Och en skjorta!
C: Du har så mycket kläder. Jag tycker att du ska köpa två nya sommardäck i stället!
Jag: Men..
C: Dina sommarframdäck är rätt nötta och jag vill inte att du ska få vattenplaning.
Jag: ....
Känns som om det var end of discussion. Omtanke är bra. Jag menar: hur bra skulle jag må när jag ligger där i diket i mina nya kläder när jag fått vattenplaning på bilen?
Här sitter Omtanken på ett fjäll. Sommar 2013.
 

Kommentarer

Det är något med karlar och att vara omtänksamma (tänka praktiskt) skulle jag vilja påstå.
Svar: Ja, verkligen! Haha, det stämmer! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar