Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Muddus

2013-08-06 15:59:00 i Allmänt

En dag i Dalarna tog mamma och pappa med mig till ett ställe de trodde att jag skulle älska. Och de känner mig väl, mina föräldrar. Redan när jag klev ut ur bilen älskade jag Muddus.
Här är det full verksamhet med glögg-, sylt-, och safttillverkning, B&B, gårdsbutik, restaurang och café. Miljön är underbar och jag ville ha allt.
Det är ett par som äger och driver gården som ligger i Kolarbo utanför Avesta i södra Dalarna.
Ge mig kälken! Vill ha en exakt likadan.
Det var så otroligt rofyllt att äta lunch i skuggan av parasollet. Hit återvänder jag nästa sommar! Nyfiken? Kika in HÄR på deras hemsida!
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Äntligen! Som jag har saknat dina blogginlägg!
Ser helt fantastiskt ut på alla bilder, låter som att du tagit till vara på semestern. Välkommen tillbaka!
Svar: Roligt att höra! :) Ja, den här sommaren har verkligen varit fantastisk! Hoppas din sommar har varit bra med!
Carolina Lidström

Skriv en kommentar