Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Familjen Jonsson hälsar på.

2013-08-28 21:28:45 i Allmänt

I kväll har familjen Jonsson hälsat på. Vi tittade på björnfilm, vek pappersflygplan och ritade.
Freja har börjat i förskoleklass och hon var nyfiken på att höra hur det var när jag och deras mamma, och min vän, Emma började i förskolan. Hur vi hälsade på Mulle i skogen, plockade lingon och gjorde egen lingonsylt på skolan, hade iskristallskrig, knöt skridskorna på rasten och åkte över isen och så räknade vi och läste också.
 

Skriv en kommentar