Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Valpkurs

2012-09-26 22:05:00 i Allmänt

Ikväll startade Brukshundklubbens valpkurs och jag och Imra var mycket peppade. Tillsammans med ett gäng andra valpar med ägare ska vi under sju träffar få lära oss grundläggande lydnad, att spåra samt miljötränas både ute på klubben och inne i tätorten. Det känns jättekul. Jag gick en valpkurs och en fortsättningskurs med familjens förra flat Thimmie och har även gått kurs med Försvarsmaktens schäfertik jag hade under ett år och det är intressant att träna tillsammans med andra hundar. Nu har vi fått i läxa att läsa ex antal sidor i en bok samt träna med hunden inför nästa träff som äger rum nu på söndag.
 
Jag och mini-Imra i juni i år.

Kommentarer

Hihi, Imra ser ut som en liten tax på den bilden :)
Svar: Haha, ja, faktiskt! :)
Carolina Lidström

Skriv en kommentar