Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Middagstipset!

2012-09-27 17:26:00 i Allmänt

Halva mitt kylskåp är fullt av skördade grönsaker från landet och just nu håller jag på att laga mat av allt detta. I veckan blev det ett rödbetsbröd som jag bjöd kollegorna på idag och just precis nu har jag lagat en improviserad zucchinipasta.
 
Gör så här:
 
Koka upp vatten och lägg i en pastasort du gillar.
Skär zucchinin i bitar och stek i smör tills de blir mjuka, på med svartpeppar.
Hyvla Västerbottensost eller annan ost med mycket smak.
Knipsa av några basilikastjälkar.
Blanda samman allt i en fin tallrik och ät!
 

Kommentarer

Skriv en kommentar