Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Mormor, du finns kvar ändå.

2012-11-21 22:04:06 i Allmänt

I torsdags begravdes vår mormor.
 
Jag sjöng och spelade alla psalmerna och en egen låt. Det kändes fint att ge mormor det.
 
Jag och storebror höll ett positivt tal till mormors ära med små anekdoter plockade från tiden med henne.
 
Ludvig och kusin Oliver.
 
Det var en mycket fin begravning och när vi skulle säga hejdå vid kistan lyste solen rakt in på bilden av mormor och den stora kantarellen vi plockade i Fullsta för två somrar sedan.
 

Kommentarer

Malin
Va fint gjort att både sjunga och läsa!
Kramar i massor <3
Du är så otroligt stark som mäktar med såna uppgifter fast hjärtat spricker lite i kanterna. Tänker på dig fina du. Puss
Molly
Väldigt fina bilder och det ser så rofullt ut... MYCKET starkt av dig att både sjunga och hålla tal!

Kram Molly

Skriv en kommentar