Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

Målbrottet?

2012-11-10 10:01:39 i Allmänt

Vaknade upp med knappt någon röst alls. En smygande förkylning och en förmodad överansträngning är bovarna som lurar i vassen. Det känns som att jag är i målbrottet. Rösten är liksom inget att lita på just nu. Jag ska jag dricka te med honung i och ladda inför en tur på stan i Umeå - är nämligen här just nu. Det regnar och är 6 plusgrader och hemma var det 10 minus och strålande sol när jag åkte igår. Ständigt denna hatkärlek till Björkarnas stad. 
 
Hm. Undrar om den nya Muminmuggen har kommit in? I så fall ska jag köpa den som tröst för röst och regn. 

Skriv en kommentar