Jag heter Carolina och bor i Dalasjö, en by i Västerbotten, tillsammans med min sambo Christoffer, vår son Vidar som föddes i januari 2016, jämthundarna Jax och Major och ett gäng hönor samt en tupp. Jag arbetar som gymnasielärare och tycker om hundar, att prata jättefort, sjunga, skratta, träna, friluftsnörda och hitta på nya projekt. Just det: jag gillar Tove Jansson väldigt mycket också. Och att läsa och skriva.

I brist på andra ord.

2012-11-28 18:26:00 i Allmänt

Nu när orden ligger i vila på jakt efter bättre dagar kommer här en lista som jag hittat på intranätet!

 

Senaste:

 

Låt du hörde: Mikael Wiehe och Ebba Forsberg – Där anar jag din hand
Film du såg: Någon Stephen King-film som jag glömt namnet på.
Kram: Kramade min kollega som fyllde 40 år igår.
Känsla: Att allt händer samtidigt och någonstans där finns jag.
Resa: Samos i augusti i år.
Glädje: Skrattanfallen under fikat med körtjejerna innan repet. (Hahahahahaha!)
Längtan: Jullovet! Snöfall! Tegsnäsartur (har hakat upp mig på det), glögg i fäboden med bästa byn, somna på soffan, läsa! Vänner som kommer hit och sover över! Prata till småtimmarna utan ångest för trötthet! Åh Åh Åh! ÅH!
Dröm: Att Bengt i Bonde söker fru kom och red på en kamel i en vild snöstorm.
Personen du träffade: Pappa.
Person du pratade i telefon med: Ludvig. Han sa att han skulle vara med på tv. Vi ser väl, sa jag.
Personen du fick sms av: "Hej Carolina! Onsdag den 5 december kl. 18.30 har ungdomsorkestern som jag är med i konsert i Valhalla på Midgård, om du vill komma och kolla. Det är ju mitt i veckan så det är förståeligt om du inte kan! Tänkte bara meddela dig, jag kan höra av mig om någon fler spelning dyker upp :)" Från en elev som nu går gymnasiet.
Gången du var utomhus: När jag gick från bilen in i huset.
Gången hela din familj åt middag tillsammans: Under mormors begravningsmiddag.

 

Norrbyskär, september 2010.

Skriv en kommentar